Blog

BLOG O ORGANIZACJI CZASU I DOMU

Jak naprawdę dobrze rozpocząć nowy rok akademicki?

Jak naprawdę dobrze rozpocząć nowy rok akademicki? Dobry początek roku nastawia nas na cały okres. To najlepszy moment, by wykorzystując energię zebraną podczas wakacji i wbić się w rytm systematycznej i sprawnej nauki! Postanowiliśmy porozmawiać z Anią z bloga blue-kangaroo.pl na temat tego jak ona przygotowywała się do nowego roku oraz jak powinna wyglądać efektywna nauka. Co Twoim zdaniem pomaga, aby dobrze zacząć rok akademicki? Na początku wszyscy składamy sobie wielkie obietnice, o tym jak będziemy się regularnie uczyć, a potem wychodzi różnie. Wydaje mi się, że dzieje się tak dlatego, że większość osób stawia tylko na motywację. Zamiast skupiać…
CZYTAJ DALEJ
3-podstawowe-zasady-dobrej-organizacji

3 podstawowe zasady dobrej organizacji

  1. Zbieraj wszystkie sprawy i trzymaj je w jednym miejscu Wszyscy wiemy, że dobra organizacja sprawia, że jesteśmy w stanie zrobić więcej, w krótszym czasie. Większość kursów i książek o planowaniu i zarządzaniu czasem, również zwraca ogromną uwagę na tą korzyść płynącą z dobrej organizacji: Zjedz tę żabę. 21 metod podnoszenia wydajności w pracy i zwalczania skłonności do zwlekania Zasada 80/20: lepsze efekty mniejszym nakładem sił i środków Jest jednak coś bardziej istotnego - poczucie spokoju i kontroli. Jeśli jesteśmy dobrze zorganizowani, rzeczy do zrobienia i nieukończone sprawy nie dają nam o sobie znać np. o 23:14, kiedy już…
CZYTAJ DALEJ
gadżety upominki firmowe pomysły

5 pomysłów na gadżety, upominki firmowe, które są piękne i praktyczne.

5 pomysłów na upominki firmowe, które są piękne i praktyczne Dobrzy pracodawcy znajdują zawsze wiele okazji, aby podarować coś swoim pracownikom: urodziny, imprezy firmowe, czy upominki świąteczne. Jeżeli nie masz budżetu na premie pieniężne czy drogie prezenty, dobrze przemyślany upominek może pokazać, że dbasz o swoich pracowników i że zależy Ci na nich. Postaraj się nie polegać na prostych i oczywistych wyborach jak karty podarunkowe. Możesz wybrać coś co z jednej strony będzie unikalnym prezentem dla obdarowanego, a z drugiej strony pomoże mu być bardziej efektywnym w pracy. Czyż nie wspaniale by było upiec dwie pieczenie na jednym ogniu i…
CZYTAJ DALEJ
organizacja kuchni porady

13 wskazówek jak zorganizować lepiej życie w kuchni – najlepsze porady od OgarniamSię i blogerów

13 wskazówek jak zorganizować lepiej życie w kuchni - najlepsze porady od OgarniamSię i blogerów Patrząc na piękne zdjęcia uporządkowanych kuchni, dochodzimy do wniosku, że o właśnie takiej przestrzeni marzymy. Śliczne pojemniczki, przydatne gadżety, zastawa stołowa na tle kolekcji z książkami kucharskimi to elementy, które prezentują się fantastycznie. Dopiero później zdajemy sobie sprawę, że zdjęcia te przedstawiają mało funkcjonalne rozwiązania. Ilość „pomocnych akcesoriów” okazuje się bezsensowna. Postanowiliśmy więc stworzyć kącik porad o tym, jak najlepiej zorganizować przestrzeń kuchenną. Byliśmy też ciekawi opinii innych osób, dlatego też poprosiliśmy znane i lubiane blogerki o to, aby podzieliły się z nami swoimi przemyśleniami dotyczącymi…
CZYTAJ DALEJ

5 prostych sposobów, dzięki którym zaczniesz wyrzucać mniej śmieci

5 prostych sposobów, dzięki którym zaczniesz wyrzucać mniej śmieci A co, gdyby w naszym życiu było mniej odpadów? To nie tylko większa oszczędność, ale także szacunek do matki natury. Niestety nic nie przychodzi z dnia na dzień. Racjonalne gospodarowanie odpadami wymaga zmian w naszych codziennych nawykach i myśleniu. Musimy przejść od bezmyślnego wyrzucania odpadków prosto do kosza na śmieci do rozsądnego kompostowania i recyklingu. Ponadto wiąże się to z rezygnacją z „jednorazówek” i wprowadzaniem do naszego życia przedmiotów, które będziemy mogli wykorzystać ponownie. Krótko mówiąc, jest to dość długotrwały proces. Każdego dnia planujemy swoje życie i chodzi właśnie o to,…
CZYTAJ DALEJ
5 błędów planowanie Nowego Roku

5 błędów, przez które nie zrealizujesz swoich celów na 2018

5 błędów, przez które nie zrealizujesz swoich celów na 2018 O planowaniu roku i noworocznych celach możecie teraz przeczytać wszędzie. Jednak czy wiesz jakie błędy możesz popełnić planując rok? 1. Myślisz tylko o przyszłym roku Twoje myśli automatycznie kierują się w kierunku przyszłości. Myślisz o tym co chcesz zrobić i jakie cele chcesz osiągnąć po Nowym Roku. Czujesz ekscytację i nie możesz doczekać się zmian. Dobrze jest planować rok, ale warto to robić w odniesieniu do tego co już było. Często idziemy na oślep, bo nie wiemy w jakim miejscu stoimy. Może cel jaki sobie założyłaś jest dobry, ale może poczekać…
CZYTAJ DALEJ
najlepsze artykuły sierpnia

5 najlepszych artykułów sierpnia, dzięki którym będziesz ogarniać lepiej

5 najlepszych artykułów sierpnia, dzięki którym będziesz ogarniać lepiej Co miesiąc przeszukujemy polskie blogi w poszukiwaniu najlepszych treści dotyczących planowania i organizacji. Mimo wakacyjnej pory, polscy Twórcy nie próżnują! Jak w poprzednim miesiącu udało nam się znaleźć sporo ciekawych blog postów. Wybraliśmy te 5 najlepszych, o to one!   Jak stworzyć poranne rytułały, dzięki którym nasz poranek będzie bardziej produktywny Źródło: http://positivemind.pl/jak-stworzyc-poranne-rytualy-dzieki-ktorym-nasz-poranek-bedzie-produktywny/ O porannym wstawaniu i związanym z tym porannym rytuale. Kilka wskazówek, które sprawią że nie tylko będziecie wstawać wcześniej, ale również spędzicie poranek w naprawdę wspaniały sposób.

Bo poranek powinien być dla WAS przyjemny, a dla…
CZYTAJ DALEJ
lista produktów pdf do pobrania ściąga

Lista Zakupów i Produktów – ogarnianie Twojej kuchni

Lista Produktów - ogarnianie Twojej kuchni Jesteśmy fanami ułatwiania sobie życia. Uwielbiamy tworzyć listy, które pomagają nam w codziennym ogarnianiu. Doszliśmy do wniosku, że wiele czynności w naszym życiu jest powtarzalnych. Przykładowo co miesiąc płacimy za czynsz lub co tydzień pierzemy ręczniki. Takich czynności, które robimy raz w miesiącu lub raz tygodniu jest od kilku do kilkunastu. Nie ma sensu za każdy razem zastanawiać się co musimy zrobić. Dlatego kochamy listy! Dom i praca są naszymi największymi poligonami zadań i list. W przeciwieństwie do pracy, w domu mamy masę zadań, których nie planujemy, a które są powtarzalne. Dlaczego więc nie usprawnić…
CZYTAJ DALEJ

5 najlepszych artykułów lipca, dzięki którym będziesz ogarniać lepiej

5 najlepszych artykułów lipca, dzięki którym będziesz ogarniać lepiej Każdego miesiąca pojawia się masa artykułów dotyczących planowania, zarządzania sobą w czasie i usprawniania swojego życia. Tych artykułów jest tak wiele, że czasami mam problem, żeby dotrzeć do czegoś naprawdę wartościowego. Czasami jednak, gdy czytam jakiś artykuł pojawia się u mnie ta długo wyczekiwana myśl - "to jest naprawdę dobre!". I tymi artykułami będę dzielić się z Wami na początku każdego miesiąca. Lipiec 2017 - zaczynamy!   Dysk i Dokumenty Google – jak z nich sprawnie korzystać? Blog "Zorganizowani" Źródło: http://zorganizowani.com/produktywnosc/dysk-google-dokumenty-google-arkusze/ Jeżeli trzymasz jakieś pliki w chmurze (np.…
CZYTAJ DALEJ
Jestem Magda i prowadzę bloga OgarniamSię. Miło mi Cię u nas gościć.